Prawa pacjenta: Co musisz wiedzieć o swojej opiece medycznejPacjenci mają prawa, a jako pacjent szpitala lub placówki medycznej masz ich więcej niż mogłoby się wydawać. Choć prawdopodobnie ucieszy Cię wiadomość, że większość organizacji zrobi wszystko, aby Twój pobyt był jak najbardziej przyjemny i komfortowy, może nadejść czas, kiedy poczujesz, że Twoje prawa są naruszane przez ludzi, którzy się Tobą opiekują. W tym wpisie na blogu omówimy powszechne prawa pacjenta i wyjaśnimy, co one oznaczają dla Twojego pobytu w szpitalu lub placówce medycznej. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej.

Prawo do informacji

Pacjenci mają prawo do informacji na temat swojej diagnozy, charakteru i celu proponowanego leczenia oraz ryzyka i korzyści związanych z każdym leczeniem. Pacjent ma również prawo wiedzieć o kwalifikacjach lekarzy i innych dostawców usług medycznych, którzy będą go leczyć, oraz o referencjach placówki medycznej, w której został przyjęty. Masz prawo do zadawania dowolnej liczby pytań na temat swojej diagnozy, leczenia i rokowania.Dostawcy usług medycznych i placówki mają obowiązek odpowiedzieć na twoje pytania i udzielić ci informacji na temat twojego stanu, leczenia i rokowania w odpowiednim czasie. Jeśli masz wrażenie, że zespół medyczny nie wyjaśnia ci pewnych kwestii w sposób jasny lub jeśli masz problemy z uzyskaniem potrzebnych informacji, poproś o pomoc personel medyczny, dając mu znać, że potrzebujesz więcej informacji lub wyjaśnień.

Prawo do komfortu i godności

Prawo do komfortu i godności oznacza, że wszyscy pacjenci powinni być traktowani ze współczuciem i szacunkiem. Pacjenci mają prawo być traktowani z uprzejmością i szacunkiem dla ich prywatności, godności i indywidualności. Pacjenci mają prawo być traktowani z rozwagą i bez dyskryminacji ze względu na wiek, rasę, pochodzenie etniczne, płeć, orientację seksualną, tożsamość płciową, religię, przekonania polityczne lub status finansowy. Pacjenci mają również prawo do wolności od słownej przemocy lub nękania przez personel lub innych pacjentów. Dostawcy usług medycznych mają obowiązek zapewnić pacjentom odpowiednią opiekę oraz uwolnić ich od niepotrzebnego bólu i dyskomfortu. Jeśli czujesz, że Twoje prawa są naruszane lub że jesteś traktowany w niemiły lub lekceważący sposób, masz prawo złożyć skargę. Jeśli czujesz, że cierpisz z powodu bólu i że leczenie bólu jest nieodpowiednie, daj znać personelowi, że potrzebujesz więcej pomocy.